Zatočte s jarní únavou

Venku se konečně objevily první paprsky hřejivého slunce. Po dlouhé zimě je to očekávaná pozitivní změna. Máte už dopředu namyšleno, co je vše potřeba, jak doma zasejete semínka rajčat a paprik do malých plastových kelímků, jak uklidíte ten nepořádek povalující se za postelí… Nakonec se ale k ničemu nedostanete, protože vás přemůže nečekaná jarní únava. Jak se jí ubránit?

Otužujte se na procházce

Zatočte s jarní únavouNež se náš organismus po zimě „nabije“, bude to chvíli trvat. Naše tělo nemělo přes zimu možnost čerpat energii ze slunce, a tak nám pravděpodobně chybí vitamín D a jsme pobledlí. Proto bychom měli při jakékoli příležitosti strávit co nejvíce času na slunci – ideálně několik hodin denně.

Pokud máte doma psa, je pro vás procházka s ním samozřejmostí. Musíte každý den, za každého počasí vyrazit se svým domácím mazlíčkem, a i když je vám to někdy nepříjemné, děláte něco pro své zdraví – posilujete svou imunitu. Horší to mohou mít ti, které nikdo ven nevytáhne. Sami nechtějí jít, protože je venku stále zima. Pokud se v tom poznáváte, je pro vás nejlepší jít s nějakou kamarádkou nebo kamarádem a cestu si zkrátit povídáním. Jestli se vám ale nechce vstávat z pohodlné sedačky, protože jste moc unavení, zkuste se nejprve zaměřit na své chuťové buňky.

Zatočte s jarní únavouPovzbuďte své chutě

Na internetu naleznete kvanta receptů, které jsou zdravé a zároveň chutné. Podívejte se na přípravu různých salátů s rajčaty, ředkvičkami, balkánským sýrem nebo s pečenými kousky masa. Takový salát obsahuje hodně vitamínů, a když přidáte i nějaké ochucovadlo nebo oblíbený kousek zeleniny, povzbudíte i své chuťové pohárky.

Proti únavě vám pomůže i vitamín D a B12 v rybím mase – to by se mělo objevit ve vašem jídelníčku alespoň jednou týdně. V případě, že vám není ryba tak často po chuti, můžete zvolit jinou alternativu – přidávejte rybí tuk do jídla, například do zmíněného salátu.

Spěte kvalitně a dlouho

Nezkracujte si svůj spánek, jenom abyste toho co nejvíce stihli. Takové jednání bude mít spíše opačný efekt. Nedostatek spánku navíc vede k různým nemocem, což se nevyplatí podceňovat. Spěte alespoň 8 hodin denně, i kdybyste toho za den tolik po práci nestihli. K odpočinku je tu přece víkend, svátky, nebo dlouho očekávaná letní dovolená.

Vyhýbejte se stresovým situacím

Zatočte s jarní únavouJaro je jako dělané na stres okolo nás. Právě finišujete s podáním daňového přiznání, špatně snášíte přechod na letní čas a neustále se měnící teploty vám způsobují bolesti hlavy, pocity únavy či vyčerpání. S takovými situacemi bohužel nic nezmůžete, ale můžete se snažit tento stres odbourat zdravým cvičením. Některým lidem pomůže pravidelný pohyb, jiným alternativní metody, jako je akupunktura, akupresura nebo cvičení jógy, tai-chi a podobně. Vyzkoušejte něco ze zmíněných a nakonec se snažte trochu pozměnit svůj zaběhnutý režim – přečtěte si zábavnou knížku, běžte do kina, divadla, nebo se zaměřte na svůj domov a vyzdobte ho jinak než obvykle – nudné okoukané věci vyměňte za nové.

Také bojujete s jarní únavou? Co pomáhá vám?

Prozraďte nám váš fígl!

Napsat komentář

Starší příspěvky:
Bazalka pravá – chutná, ale i zdravá

Dnes je bazalka k vidění na každém okně v truhlíku, na zahrádkách nebo v obchodech čekající na nového vlastníka. Přestože...

Zavřít